مردم جهت ارتباط با رئیس قوع قضائیه و مقامات عالی قضایی درخواست هایشان را ازطریق سامانه ارتباطات مردمی به نشانیwww.moshaver129.ir ارائه دهند.
به گزارش روابط عمومی اورژانس حقوقی عدالت گستران علیم به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی اصغر رفاهی در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: این اداره کل زیر نظر حوزه ریاست فعالیت میکند و از شهریور امسال با شیوهای جدید آغاز به کار کرده است و علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق سامانهارتباطات مردمی قوه قضائیه moshaver129.ir، پست و ملاقاتهای رئیس قوه قضائیه و مقامات عالی ما میتوانیم درخواست مردم را دریافت و بررسی کنیم.
وی گفت: روزانه ۳۰۰ نفر به این مرکز مراجعه حضوری میکنند که درخواست هایشان بررسی و در صورت لزوم به واحدهای مرتبط قضایی ارسال میشود و ما روزانه ۵۰۰ درخواست هم از طریق سامانه و پست سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه دریافت میکنیم.
آقای رفاهی حل مسئله تا حصول نتیجه را مهمترین خواسته رئیس قوه قضائیه از این اداره کل خواند و افزود: رئیس قوه تاکید کرده است که مقامات عالی قضایی هم در این اداره کل حضور پیدا کنند و در همین ارتباط هفته گذشته شاهد حضور معاون اول قوه قضائیه بودیم و امروز هم دادستان کل در این مرکز حاضر شد و روند حضور مسئولان عالی قضایی ادامه دارد.
وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و هزینههای رفت و آمد از مردم درخواست میکنیم که درخواست شان را از طریق سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه ارائه دهند و تا حد امکان حضوری مراجعه نکنند و اگر درخواست هایشان را با پیوست مدارک ارسال کنند حداکثر ظرف یک هفته دستورات لازم اعمال میشود و اگر نیاز به ملاقات با مقامات قضایی باشد، ترتیب داده میشود.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: با مراجعان زیادی مواجه ایم که درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری را دارند و معمولاً، چون این درخواستها در استانها مردود شناخته شده است اگر هم مجدد مراجعه حضوری کنند و درخواست اعمال این ماده را دهند، موافقت نخواهد شد.
آقای رفاهی گفت: بیشترین علت مراجعه مردم بحث اطاله دادرسی، اجرای احکام و استفاده از عفو و تخفیف مجازات و سایر ارفاقات قانونی است.
منبع خبر:https://www.iribnews.ir/00DtRU