ساعت کار آنلاین : 8 صبح تا 8 شب

تلفن گویای مشاوره حقوقی

021-28429183

پست الکترونیک

info@soslegal.ir

نشانی دادگستری و شورای حل اختلاف شهرری

۰ Comments
داگستری شهرستانهای استان تهران

نشانی دادگستری و شورای حل اختلاف شهرری

نشانی دادگستری شهرری

نشانی: شهر ری – میدان هادی ساعی – جنب شهرداری منطقه 20

تلفن: 3-55959292  –  55903010  -55952201-55961414  نمابر: 55952947

نشانی:
 
تلفن: 

نیاز به راهنمایی و مشاوره حقوقی داری؟

اگر برای رفع  سئوال حقوقی خود نیاز به راهنمایی داری یا به مشکلی برخوردی، میتونی از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی با وکلا و کارشناسان ما در ارتباط باشی. 

مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی-مشاوره حقوقی -اورژانس حقوقی

نشانی دادگستری و شورای حل اختلاف شهرری

1) تاریخچه دادگستری شهرری:دادگستری شهرستان ری با قدمتی بیش از 30 سال در ضلع جنوبی استان تهران واقع گردیده است از ضلع شرقی به شهرداری منطقه 20 و ضلع شمال به خیابان اصلی و ضلع غربی به ریل راه آهن و از ضلع جنوب به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری مشرف می باشد. در 22 بهمن سال 1365 هجری شمسی رسماً به عنوان دادگستری فعالیت خود را شروع نمود. این دادگستری با توجه به بافت مذهبی تقریباً در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی قرار دارد و با اداراتی از قبیل فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی تعامل مستقیم دارد.در راستای تکریم ارباب رجوع واحدی در دادگستری شهرری پایه ریزی شده است که این واحد به نام واحد ارشاد و معاضدت قضایی فعالیت می نماید. 

اورژانس حقوقی عدالت گستران علیم

2) سال تاسیس واحد قضایی و پیشینه آن:دادگستری شهرستان ری در 22 بهمن سال 1365 به عنوان دادگستری شهرستان تاسیس گردید و قبل از آن به عنوان مجتمع قضایی شهرری فعالیت داشته است. 

3) شرایط فرهنگی: شهرری قدمتی قریب به هفت هزار ساله دارد و جالب است که قریب به 112 سال پیش علمای طراز اول کشور ایران در صحن حرم حضرت سیدالکریم تحصن نموده و درخواست تشکیل عدلیه داشتند و به دنبال آن مظفرالدین شاه دستور تشکیل عدلیه را در کشور ایران صادر نمودند .در واقع قوه ی قضائیه کشور و مردم که از خدمات این قوه بهره مند می شوند مدیون حضرت عبدالعظیم حسنی هستند و شهر مذهبی است و مدفن امامزادگان متعدد از جمله 3 امامزاده بزرگوار شاه عبدالعظیم حسنی (ع) امام زاده طاهر و امام زاده حمزه (ع) و با وجود سایر امامزادگان از بافت مذهبی برخوردار می باشد و نیز وجود مرقد شریف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) قداستی خاص به این شهر بخشیده است و همچنین بارگاه شیخ صدوق و وجود دانشگاه های آزاد واحد یادگارامام و دانشگاه پیام نور و نیز حوزه علمیه خواهران و برادران شرایط فرهنگی برای این شهر ایجاد نموده است. شرایط جمعیتی از لحاظ تقسیم بندی های قومیتی:قومیت های مختلف از قبیل ترک، کرد، افاغنه و عرب در این منطقه ساکنند. 

4) راههای مواصلاتی: 1-جاده قدیم (تهران-قم)2-جاده ورامین3-جاده خاوران و کمربندی خاوران4-اتوبان تهران-قم5-بزرگراه آزادگان و اتوبان صالح آباد راه های مواصلاتی این شهرستان هستند. 

5) مساحت منطقه به متر مربع:2070 کیلومتر مربع می باشد.

 6) تعداد شعب فعال به تفکیک (حقوقی، کیفری، خانواده):شعب حقوقی 5 شعبه (اول تا پنجم) شعب خانواده 3 شعبه (6تا 8 ) شعب جزایی (کیفری) 7 شعبه (101،102،103،104،105،106و108) جمع کل 15 شعبه فعال

 7) اهم موضوعات مورد رسیدگی:بیشتر در خصوص سرقت و متأسفانه مسائل مربوط به امور خانواده از قبیل طلاق و … می باشد.

 8) تقسیمات کشوری:الف)بخش ها: 5 بخش ب)شهرها:4 شهرپ) روستاها: 110 پارچه 

9) منابع درآمدی اصلی مردم شهرستان:دامداری – کشاورزی- کارهای ساختمانی – تجارت و خدمات اداری 

10) جغرافیای افتصادی(صنعت، کشاورزی، باغداری، دامپروری، شیلات و …):از نظر جغرافیایی در حالت نیمه بیابانی و کم ارتفاع می باشد و سبزی کاری و کاشت صیفی جات از عمده محصولات مردم این شهر می باشد. 

11) شهرک های صنعتی (درصورت لزوم):شمس آباد و عشق آباد

 12) جغرافیای طبیعی:طبیعت آن بکر و حاصلخیز است.

 13) اماکن تاریخی:تعداد 198 مورد می باشد که 34 مورد آن ثبت شده است 

14) اماکن زیارتی:تعداد 17 بقاع متبرکه وجود دارد.

 15) موقعیت استقرار نسبت به پایتخت( شمال، جنوب و …):به شهر تهران چسبیده و شهرداری منطقه 20 تهران امور شهری را اداره می کند. 

16) جاذبه های توریستی و محیط زیست:تالاب عشق آباد، برج طغرل، آتشکده ری، تپه میل و قلعه گبری

نشانی دادگستری و شورای حل اختلاف شهرری

#دادگستری_شهرری

#شورای_حل_اختلاف_شهرری 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

برای ارتباط با مشاورین حقوقی آنلاین از طریق واتساپ روی نام آنها کلیک نمایید.

× مشاوره حقوقی آنلاین